انبار و نمایشگاه مبلمان
تاريخ : شنبه 30 دی 1391برچسب:, | 11:36 | نویسنده : B.S


انبار و نمایشگاه مبلمان

انبار و نمایشگاه مبلمان در سال 1383 توسط گروه معماری بن سار و با مدیریت محمد مجیدی طراحی و ساخته شده است.
این ساختمان در سال 1384 موفق به کسب رتبه اول جایزه معمار شد. انبار و نمایشگاه مبلمان، نتیجه ی بازسازی یک انبار قدیمی پنبه با قدمت بیش از 50 سال و تبدیل آن به یک نمایشگاه مبلمان است.

 روح زنده ی ساختمان قدیمی، طراح را بر آن داشت تا علیرغم نداشتن محدودیت مالی و مطرح بودن امکان تخریب و ساخت مجدد، به پروژه با دید مرمتی برخورد نماید.


علاوه بر مرمت کالبدی، زنده نگه داشتن خاطره ی فضا به عنوان مهمترین هدف در روند بازسازی پروژه مورد توجه بوده است.



آن چه که باید به ساختمان افزوده می شد، به زبان امروزی اضافه شده و هر آنچه می توانست باقی بماند، عنصری بود از خاطره ی فضا. به یادآوردن خاطره ی نحوه ی ورود نور به فضای تاریک سالن قدیمی، ایده ی طراحی جداره ی جدید و سوراخ شده ی سالن نمایشگاه بود.



طراحی نور در فضای داخلی نمایشگاه ناخودآگاه انسان را به یاد کارهای استون هول، معمار خلاق آمریکایی می اندازد که نور در طرح های او یکی از پتانسیل های قوی بیان مفاهیم متافیزیکی است.



مجیدی در طرح موفق نمایشگاه، به درستی از مفاهیم قدیم و جدید در کالبد طرح سود جسته و توانسته است در پس این مفاهیم انتزاعی، صورتی آشنا و به یادماندنی خلق نماید.



ار آنجایی که ساختمان نمایشگاه، ساختمانی قدیمی است، لذا دیوارهای باربر آن مورد بازنگری قرار گرفته و در جریان تغییر کاربری فضا اصلاح و تقویت شده اند و از طرفی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به شناژهای آجری، تعویض و عایق بندی جداره ها و بخش های دیگر ساختمان مورد مرمت اساسی قرار گرفته اند. تمام سیستم های تأسیساتی اعم از گرمایش تشعشعی، سرمایشی، برق و غیره به صورت اکسپوزه به کالبد قدیمی ساختمان اضافه شده اند.














 
 

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ